Reporter: Am ajuns din nou la Centrul Global Learning unde astazi am avut privilegiul sa asistam la o ora de curs cu cei mici. In primul rand as vrea sa va urez din nou, ca de fiecare data, bun venit alaturi de noi, doamna Denissa Gabriela Bularda.

Denissa Gabriela Bularda: Multumesc foarte mult, ma bucur mult ca ati venit din nou la noi. Ne-am facut asa …… frumosi, ca sa va primim (eram imbracati in alb, ie, camasi).

Reporter: Suntem atat de incantati si cu zambetul pe buze pentru ca, pe langa faptul ca am invatat destul de multe lucruri in timpul acesta scurt, ne-am si distrat alaturi de niste copiii frumosi de 6-7 ani, nu?

Denissa Gabriela Bularda: Da, sunt clasa zero o parte dintre ei, o parte sunt clasa I, deocamdata invatam asa, sub forma de joaca, insa, chiar daca ne jucam, invatam destul de multe. In general combinam lucrurile pentru a nu se plictisi intr-o sedinta de engleza, spre exemplu un cantecel ca sa ne mai dea viata, apoi o poveste, o descriere de tablou.

Povestea trebuie sa fie scurta si sa contina un limbaj adaptat cunoasterii lor, capacitatilor lor de intelegere, apoi descriem un tablou care ne ajuta sa ne cladim vocabularul. Avem carti foarte bune, in care sunt prezentate tablouri, identificam lucrurile pe care le vedem, le pozitionam, vorbim despre ele asa incat vocabular se aduna. Uneori ei simt nevoia sa faca ceva in timp ce invatam o poveste, atunci coloreaza, in timpul asta repetam povestea, ne uitam si pe ecran, o vedem, iar mai coloram, iar o povestim pana cand ne obisnuim cu vocabularul. 

Este greu pentru un copil sa isi aminteasca un anumit cuvant din tot ce afla, sa spuna, de exemplu, ca la iarba se spune “grass”. Este mai greu sa isi aminteasca asta fara un context, dar intra in memoria lui acest cuvant si cand va veni vremea, il va aseza in sertarul lui si va sti sa identifice exact cuvantul. Foarte, foarte mult vocabular prind copiii astfel. Aflu si eu de la parinti ca, pe unde au calatorit prin strainatate, au inteles ce au fost intrebati, s-au jucat cu copiii si au stiut sa vorbeasca, sa raspunda, de unde se vede ca intr-adevar se invata, se acumuleaza.

Reporter: Sa nu ne fie frica sa ne dam copiii la o varsta frageda, nu?

Denissa Gabriela Bularda: Nu, varsta poate fi cat de frageda, copiii acumuleaza limbi straine fara sa realizeze ca invata, pur si simplu prind vocabular, si, la un moment dat, il vor aranja, il vor pune intr-o ordine. Deocamdata e foarte bine sa si-l imbogateasca.

Reporter: Astazi mi-a placut ceea ce am vazut, am ras, ne-am distrat, am si invatat destul de multe lucruri.

Denissa Gabriela Bularda: Asa este mereu, active, cu mai multe activitati, altfel nici nu se poate. Copiii se plictisesc foarte repede, daca nu se schimba lucrul pe care il invata, isi pierd rabdarea rabdare. N-am putea face o ora intreaga o poveste, ar fi pentru ei foarte greu sa aiba atata rabdare. Este foarte important sa schimbi ceea ce inveti, numai ca fiecare lucru trebuie totusi inteles bine. Ati vazut cand am invatat cantecelul, dupa ce l-am cantat noi de doua, trei ori am inceput sa luam fiecare cuvant in parte si sa-l explicam, chiar si alte cuvinte legate de el, ca sa-si faca o idee, un context acolo in minte, apoi povestea am ascultat-o din nou, apoi am luat-o fiecare cuvant si l-am inteles, am vazut ce inseamna, l-am rostit…. asta facem de multe ori. Daca n-am schimba ceea ce invatam la 10 minute o data uneori, alteori din sfert in sfert de ora, s-ar plictisi.

Reporter: Cei mici primesc teme?

Denissa Gabriela Bularda: Teme? Sub forma scrisa? Nu, nu primesc, sunt prea micuti si s-ar si plictisi, dar eu inregistrez lectia, in sensul ca ma inregistrez pe mine pe telefon in timp ce descriu tabloul, de exemplu, si il trimit parintilor pe grup, iar ei mai asculta o data inregistrarea acasa.

Reporter: Pentru ca am ajuns pe final, as vrea sa le adresati un cuvant celor care, parintilor, bunicilor, au copii de varsta frageda si pana acum poate au ezitat sa-i dea la un astfel de centru de invatare a limbilor straine.

Denissa Gabriela Bularda: Cu cat fac efortul de a-i aduce, cu atat ii ajuta mai mult, cu cat mai devreme cu atat mai bine. pentru ca mai tarziu le este mai greu, invata diferit, invata asa… scolareste, sub forma de exercitii, de lectii, acum ei asimileaza, intr-o ora jumatate de joaca, foarte mult vocabular.

La scoala, limba engleza sau germana li se va parea deja usoara… vor fi obisnuiti cu ea, cu sunetul, vor avea cuvinte, vor avea curaj sa raspunda, vor fi mai increzatori in ei. Iar mai tarziu, este clar ca le salveaza mult timp pentru ca este greu sa inceapa, la liceu, sa invete o limba straina, cand ei trebuie sa dea si la facultate si au de invatat cine stie ce materii grele… sa se apuce atunci sa invete engleza inseamna sa le consume foarte mult timp, inca o povara pentru ei, care au mare nevoie de timp.

 

 

Interviu cu dna Denissa Gabriela Bularda, pentru emisiunea „Creatori de Destine”, reporter dna Cristina Beu

Global Learning

Educatia – Pasaportul catre o viata mai buna

Va doriti pentru copilul dvs. un profesor care sa ii fie alaturi in procesul de invatare, creand lectii vesele si interesante, aducand idei si situatii noi care sa il motiveze pe copil sa lucreze cu atata placere, incat sa isi doreasca sa nu lipseasca niciodata? Vezi...

Contact

logo white2

E-mail: info@global-learning.ro

Telefon: +40 723 642 817

Adresa: Str. Ion G. Racoțeanu 7A, Sector 3, Bucuresti, Romania, 030891

Back to top

Pentru a oferi servicii mai bune, Global-Learning.ro utilizeaza fisiere cookies. Continuand sa utilizati site-ul nostru, acceptati si sunteti de acord cu Termenii, conditiile si Politica de confidentialitate.