ÎN PARC ȘI ÎN CLASĂ
Să înceapă aventura!

În vacanța de vară, la cursul nostru, îți propunem pentru copilul tău o preocupare deosebit de interesantă, din care învață noțiuni și lucruri noi și își face super prieteni!

Acces formular de inscriere la scoala de vara
Vârsta copiilor și locul desfășurării cursului:
- Pentru copii în vârstă de 8-11 ani, între cls. a II-a și a IV-a.
- O sedinta pe saptamana, fizic, IN CLASA, la sediul nostru, grupe cu elevi din București
- 2 sedinte in Parcul Cismigiu.
Durata cursului de vară și frecvența:
- durata cursului întreg este de 2 module, adică 4 săptămâni.
- 1 modul durează 2 săptămâni.
- 3 ședinte/ săptămână de luni până vineri.
- 3 ore/ ședința.
Perioadele de desfășurare pe module a câte 2 săptămâni:
- 10 iulie - 21 iulie - modul 1.
- 24 iulie - 4 august - modul 2.
Prețul cursului:
- Prețul pentru un modul de 2 săptămâni: 400 lei.
- Materialele cursului incluse în preț.
- Nr de participanti într-o grupă: maxim 8.
- Locuri limitate, dacă vă înscrieți ACUM, sau până la 5 Mai, puteți beneficia de un discount de 20% din preț.
Activități:
- Urmărim fragmente video despre minunile lumii, locuri și tradiții de pretutindeni;
- Jocuri în parc: Eye spy / I spy with my little eye, Treasure Hunt, Scavenger Hunt, Chinese Whispers, Roll a story, Give me 5 și altele.
- Împreună descoperim curiozități din întreaga lume, sub formă de flash-cards și știați că..
Descrierea jocurilor:
1. Eye spy / I spy with my little eye
You look around the area and focus on an object within view of the other players.
Once you have chosen your object, say, “I spy with my little eye…,” and then offer the first clue. Some “spies” make a circular “spyglass” or monocle with the fingers of one hand, for fun viewing, or with two hands to imitate binoculars.
Once an object is chosen and a clue given, it should not be changed until after it has been guessed.
Children guess according to the clues you have given. You answer “yes” or “no,” as to whether their guess is correct. When more than one child is playing, they take turns guessing.
If you want, you can also let players ask “yes” or “no” questions, like, “Is it here in the living room?” or “Is it on my left?”
In addition, if players are having difficulty finding the answer, The Spy can offer clues like “hot” and “cold,” as to how close the players are coming to the correct answer.
The player who guesses correctly is the next one to give clues as The Spy for a different object.
2. Treasure Hunt
You set up a treasure hunt by hiding clues and the treasure. The clues can be simple drawings that your child has to find. Each clue tells your child where to find the next clue. The final clue leads to the treasure.
Here’s how to have a treasure hunt:
- Plan the hunt first. Decide where to hide the treasure and work backwards. For example, you might plan to hide the treasure beneath the slide. The clue to the slide might be at the water fountain. The clue to the water fountain might be at the park bench and so on.
- Draw pictures for each of the clues. For example, draw a picture of the slide, a picture of the water fountain, a picture of the park bench and so on.
- Hide the treasure and the clues. The most common way to give treasure hunt clues is to create a trail so that the answer to one clue reveals the next one. You can either write the riddle on a piece of paper hidden at the chosen location or enter the puzzles into an online treasure hunt app that gives clues one by one.
- When you’re ready, tell the children it’s time for the treasure hunt. Give the children the first clue and encourage them to look for the others until they’ve found the treasure.
3. Scavenger Hunt
Give everyone a list of things that need to be gathered from the park and a bag in which to put them. Whoever gathers together everything on the list first is the winner.
To make it more interesting and mentally challenging for the kids, do not make a plain list, but make a list out in riddles, such as:
“I am not grass, but I am also green;
I am what makes tree branches appear unseen.”
The answer to this would be a “Leaf” or “leaves”, and so your child will need to gather some in the bag.
4. Chinese Whispers
- How to play: players stand in a line and whisper a message from one person to the next until it gets to the end of the line. The last person in the line repeats the message.
- Rules: the message can only be whispered once and not purposefully misconstrued along the way.
5. Roll a story
RULES: divide your students into groups. Each group gets to roll the dice to determine the different elements of their story. They have to roll the dice once for each category: who, where, what, and when. Each group will then have a layout of their story. Give your students enough time to write their short story in groups and then have each group read it in front of the whole class.
Beneficii pentru copilul tău:
- Exersează limba engleză și își îmbogățește vocabularul și fluența în vorbire.
- Își îmbunătățește capacitatea de colaborare și comunicare în cadrul acestor activități de grup.
- Își dezvoltă imaginația și creativitatea.
- Prezentarea sub formă de joc, a unei scurte povești, în fața colegilor îi dezvoltă curajul și priceperea de a vorbi în public.
- Astfel, învățarea și fixarea noțiunilor de engleză în cadrul școlii de vară Global Learning este o experiență de învățare foarte frumoasă pentru copil, iar vacanța este petrecută cu folos.